Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities

In deze Algemene Voorwaarden hebben de volgende met hoofdletters aangeduide termen steeds de hiernavolgende betekenis:

1. The Bloom room Hair boutique: De eenmanszaak The Bloom room Hair boutique, gevestigd te Damastberg 172 4708 DG Roosendaal, praktijk houdende te Damastberg 172, 4708
DG Roosendaal met KvK-nummer; 87216191 het bedrijf waar het hoofdhaar van mannen, vrouwen en/of kinderen wordt geknipt of anderszins wordt behandeld, waaronder ook begrepen het leveren van haarwerk, en andere (haar)Producten en /of cosmetische Producten worden geleverd;

2. Algemene Voorwaarden: Deze Algemene Voorwaarden van The Bloom room Hair boutique;

3. Consument: De natuurlijke persoon (klant), die anders dan in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, een Opdracht verstrekt aan The Bloom room Hair boutique tot het uitvoeren van een (haar)behandeling alsook die door The Bloom room Hair boutique wordt behandeld en/of gebruikmaakt van de diensten van The Bloom room Hair boutique, en/of aan wie The Bloom room Hair boutique Producten (op afstand) en/of diensten levert;

4. Overeenkomst: Elke (online) gesloten Overeenkomst tussen The Bloom room Hair boutique en de Consument voor, en/of Opdracht van de Consument aan The Bloom room Hair boutique tot, het uitvoeren van een (haar)behandeling, en/of levering van Producten en/of andere diensten;

5. Product: Een Product dat op de website en/of in de salon aangeboden wordt door The Bloom room Hair boutique;

6. Privacy Statement: De privacyverklaring van The Bloom room Hair boutique, die te vinden is op de Website;

7. Herroepingsrecht: De mogelijkheid voor een consument (de Consument) om binnen de bedenktijd af te zien van de Overeenkomst op afstand; 8. Website: De Website van The Bloom room Hair boutique, waarop de diensten en/of de Producten van The Bloom room Hair boutique worden aangeboden.

Artikel 2. Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden

1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van diensten en/of Producten van of namens The Bloom room Hair boutique, inclusief elk aanbod van The Bloom room Hair boutique op de Website, het gebruik van de Website en op elke via de Website tot stand gekomen Overeenkomst.

2. The Bloom room Hair boutique is gerechtigd deze Algemene Voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen. Wijzigingen gelden niet voor reeds gesloten Overeenkomsten. De meest actuele Algemene Voorwaarden zijn op de Website te vinden. Indien de Consument niet instemt met de gewijzigde en/of aangevulde Algemene Voorwaarden kan de Consument het Product en/of dienst niet meer bestellen.

3. Afwijken van deze Algemene Voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk én schriftelijk door zowel The Bloom room Hair boutique als de Consument is overeengekomen.

4. De Consument die een Overeenkomst met The Bloom room Hair boutique aangaat, gaat uitdrukkelijk akkoord met deze door The Bloom room Hair boutique gehanteerde Algemene Voorwaarden.

5. Voordat de Overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze Algemene Voorwaarden langs elektronische weg aan de Consument beschikbaar gesteld op zodanige wijze dat deze door de Consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal The Bloom room Hair boutique voordat de Overeenkomst wordt gesloten, aangeven op welke wijze van de Algemene Voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de Consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos worden toegezonden.

6. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van derden uitdrukkelijk uit.

7. Deze Algemene Voorwaarden worden mede bedongen ten behoeve van alle medewerkers van The Bloom room Hair boutique en door haar voor de uitvoering van de Overeenkomst ingeschakelde derden. Dit beding kan nimmer worden verstaan als enige erkenning dat de bedoelde medewerkers of ingeschakelde derden voor de uitvoering van de Overeenkomst op persoonlijke titel hebben gehandeld.

Artikel 3. Totstandkoming van de Overeenkomst

1. De Overeenkomst komt tot stand door aanvaarding (door de Consument) van het aanbod (van The Bloom room Hair boutique). Dit kan in de salon(s) plaatsvinden aan het einde van een behandeling voor de volgende behandeling, telefonisch, via e-mail, een online afspraken systeem en/of het door de Consument doorlopen van het bestelproces op de Website

2. Indien de Consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt The Bloom room Hair boutique onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.

3. Bij een op afstand, of buiten winkelruimte gesloten Overeenkomst, is artikel 6:230o, 6:230p en 6:230r van het Burgerlijk Wetboek over bedenktijd en ontbinding van de koop van toepassing.

4. Rechten van de Consument uit een Overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande uitdrukkelijke en schriftelijke instemming van The Bloom room Hair boutique. The Bloom room Hair boutique is gerechtigd de rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst met de Consument door een enkele kennisgeving aan de Consument aan een derde over te dragen.

5. Iedere Overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende (behandelingen)Producten.

6. De administratie van The Bloom room Hair boutique geldt, behoudens tegenbewijs, als bewijs van de door Consument gedane aanvragen en/of bestellingen. De Consument erkent dat elektronische communicatie als bewijs kan dienen.

Artikel 4. Prijzen, aanbod en (aan)betaling

1. The Bloom room Hair boutique vermeldt de prijzen van alle behandelingen en Producten zichtbaar op de website en in de salons. De vermelde prijzen zijn inclusief BTW. Op de Website zal melding worden gemaakt van eventuele bijkomende kosten, zoals verzend- en/of betalingskosten.

2. The Bloom room Hair boutique garandeert niet dat informatie op de Website altijd correct, actueel en/of volledig is. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden Productenen/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden The Bloom room Hair boutique niet.

3. In afwijking van het vorige lid kan The Bloom room Hair boutique Producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar The Bloom room Hair boutique geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

4. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is The Bloom room Hair boutique niet verplicht het Product en/of de dienst volgens de foutieve prijs te leveren.

5. Alle afbeeldingen en specifieke gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de Overeenkomst.

6. Afbeeldingen bij Producten en/of resultaten van een (haar)behandeling zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden Producten en/of diensten. The Bloom room Hair boutique kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de Producten en/of resultaten van de behandeling van de Consument.

7. Een aanbod op de Website is altijd vrijblijvend en kan door The Bloom room Hair boutique nog onverwijld na een bestelling worden herroepen.

8. Is aan de Consument een monster of model getoond of verstrekt, dan wordt het vermoed slechts als aanduiding te zijn verstrekt zonder dat het te leveren Product daaraan behoeft te beantwoorden. Dit is anders als partijen uitdrukkelijk zijn overeengekomen dat het te leveren Product wel daarmee zal overeenstemmen.

9. Levertijden zijn indicatief en geven de Consument bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding.

10. Aanbiedingen gelden niet automatisch voor nabestellingen. Partijen moeten dit uitdrukkelijk en schriftelijk overeenkomen.

11. Voorafgaand aan of bij de aanvang van elke behandeling of reeks behandelingen dient The Bloom room Hair boutique de Consument te informeren over de ter zake geldende prijs. Bij een reeks behandelingen zal de afgesproken prijs niet tussentijds worden verhoogd. The Bloom room Hair boutique zal tevens de Consument zoveel als redelijkerwijs mogelijk is informeren over de financiële gevolgen van de wijziging of aanvulling van de behandeling.

12. The Bloom room Hair boutique werkt uitsluitend op afspraak.Voor elke reservering, onafhankelijk van de gekozen behandeling, dient de Consument een aanbetaling van minimaal 25% van het totale bedrag van de behandeling(en) vooraf te voldoen.

13. Pas na het voldoen van de aanbetaling wordt de boeking definitief geregistreerd. Zolang de aanbetaling niet is voldaan, blijft de gekozen tijd en datum slechts geregistreerd als optie en kan deze door een andere Consument worden gereserveerd.

14. Het voorschot wordt niet terugbetaald en blijft één (1) jaar geldig.

15. Het voorschot kan alleen worden gebruikt voor de specifieke behandeling die de Consument geboekt heeft. Dit voorschot kan niet door de Consument worden gebruikt voor een andere behandeling, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is toegezegd door dan wel overeengekomen met The Bloom room Hair boutique.

16. In het geval van overmacht aan de zijde van The Bloom room Hair boutique vervalt het recht van de Consument op restitutie van de aanbetaling, tenzij dit uitdrukkelijk en schriftelijk anders is toegezegd door dan wel overeengekomen met The Bloom room Hair boutique.

17. Bij een reeks behandelingen kan The Bloom room Hair boutique de Consument verplichten tot een vooruitbetaling van maximaal 45% van het totale bedrag van de behandeling(en). Het resterende deel van de totaalprijs zal na voltooiing van de reeks behandelingen direct in rekening worden gebracht.

18. Voor zover de behandeling nog niet (volledig) vooraf is betaald, dient de Consument direct na de (laatste) behandeling de betaling van de behandeling(en) en de aankoop van eventuele Producten contant met een in Nederland algemeen geaccepteerd betaalmiddel te voldoen. Onder contante betaling valt ook het bijschrijven van het verschuldigde bedrag op een door The Bloom room Hair boutique aangegeven bank- of girorekening op het tijdstip van de (aan)koop en/of levering, en/of via een door banken erkende vorm van elektronisch betalen.

19. De Website vermeldt de betalingsmogelijkheden. De volledige koopsom voor een Product wordt in beginsel meteen in de webshop voldaan. Wanneer de Consument voor een wijze van betaling na levering kiest, is de betalingstermijn afhankelijk van de gekozen betalingswijze, zoals aangegeven op de Website. De betalingstermijn geldt als fatale termijn.

20. De Consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan The Bloom room Hair boutique te melden.

21. Weigert de Consument zijn medewerking aan de uitvoering van de Overeenkomst door The Bloom room Hair boutique, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan The Bloom room Hair boutique te betalen.

22. Betaalt de Consument niet binnen de overeengekomen termijn of is The Bloom room Hair boutique niet in staat het verschuldigde bedrag middels het door de Consument gekozen betaalmiddel voor het einde van de betaaltermijn te incasseren, is Consument van rechtswege in verzuim, zonder dat daarvoor enige aanmaning nodig is. Vanaf dat moment is The Bloom room Hair boutique gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat de Consument aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

23. Blijft de Consument, ondanks herhaalde verzoeken, na 14 dagen in gebreke, dan mag The Bloom room Hair boutique tot invordering overgaan. De kosten met betrekking tot die invordering komen voor rekening van de Consument. Wanneer de Consument in verzuim is, is hij/zij wettelijke rente, buitengerechtelijke incassokosten en overige schade verschuldigd aan The Bloom room Hair boutique. De incassokosten worden berekend aan de hand van de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten en het bijbehorende Besluit.

Artikel 5. Gebruik en beschikbaarheid van de Website

1. Tijdens het bestelproces kan de Consument inloggegevens opgeven. Wanneer de Consument inloggegevens opgeeft, staat hij er tegenover The Bloom room Hair boutique voor in en is hij er zelf verantwoordelijk voor dat de informatie die hij bij het aanmaken van zijn inloggegevens verstrekt correct, volledig en actueel is.

2. De Consument is verantwoordelijk en aansprakelijk voor alle handelingen die met zijn inloggegevens worden gedaan.

3. Zodra de Consument weet en/of reden heeft te vermoeden dat inloggegevens in handen zijn gekomen van onbevoegden, moet de Consument The Bloom room Hair boutique daarvan op de hoogte stellen, onverminderd zijn eigen verplichting om direct zelf doeltreffende maatregelen te nemen, zoals het veranderen van de inloggegevens.

4. The Bloom room Hair boutique behoudt zich het recht voor de inlogprocedure en/of de inloggegevens van de Consument te veranderen indien zij dit noodzakelijk acht in het belang van het functioneren van de Website.

Artikel 6. Privacy

1. Bij het bezoeken van de Website en bij het plaatsen van een bestelling en bij het opgeven van inloggegevens worden (persoons)gegevens aan The Bloom room Hair boutique verstrekt. Deze (persoons)gegevens zullen conform de Privacy Statement van The Bloom room Hair boutique en de toepasselijke wet- en regelgeving worden verwerkt.

2. The Bloom room Hair boutique respecteert de privacy van de Consument. The Bloom room Hair boutique behandelt en verwerkt alle (persoons)gegevens die worden verstrekt conform de geldende wetgeving, in het bijzonder de Algemene verordening gegevensbescherming. De Consument stemt in met deze verwerking. Ter bescherming van de persoonsgegevens van de Consument hanteert The Bloom room Hair boutique passende veiligheidsmaatregelen.

3. Voor meer informatie over privacy wordt verwezen naar de Privacy Statement, welke is in te zien op de Website van The Bloom room Hair boutique.

Artikel 7. Oplevering en risico-overgang

1. Het risico van beschadiging en/of vermissing van Producten ligt bij The Bloom room Hair boutique tot het moment van bezorging aan de Consument of een door hem vooraf aangewezen en aan The Bloom room Hair boutique bekendgemaakte derde, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

2. Zodra het gekochte door de Consument in ontvangst is genomen, gaat het risico over van The Bloom room Hair boutique naar de Consument.

Artikel 8. Levering

1. Levering geschiedt af fabriek, salon, magazijn. Dit houdt in dat alle kosten voor de Consument zijn.

2. The Bloom room Hair boutique zal de grootste mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van Producten.

3. Als plaats van levering geldt het adres dat de Consument aan The Bloom room Hair boutique kenbaar heeft gemaakt.

4. De Consument dient het juiste adres en e-mailadres door te geven aan The Bloom room Hair boutique. Ook eventuele wijzigingen hiervan dienen tijdig door gegeven te worden aan The Bloom room Hair boutique. Indien de Consument een verkeerd adres heeft opgegeven voor de levering, dan zijn de extra verzendkosten voor rekening van de Consument.

5. The Bloom room Hair boutique zal geaccepteerde (Product)bestellingen trachten binnen 14 dagen te leveren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Consument hiervan binnen redelijke termijn bericht. Een door The Bloom room Hair boutique opgegeven termijn voor levering is indicatief. Dit is nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van de termijn moet de Consument The Bloom room Hair boutique schriftelijk in gebreke stellen.

6. Na ontbinding conform het vorige lid zal The Bloom room Hair boutique het bedrag dat de Consument reeds heeft betaald onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

7. Koper is verplicht de zaken af te nemen op het moment dat The Bloom room Hair boutique deze bij hem aflevert of doet afleveren, dan wel op het moment waarop deze zaken hem volgens de Overeenkomst ter beschikking worden gesteld.

8. Indien de Consument afname weigert of nalatig is in het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is The Bloom room Hair boutique gerechtigd de zaak voor rekening en risico van de Consument op te slaan.

9. Indien de zaken worden bezorgd, is The Bloom room Hair boutique gerechtigd eventuele bezorgkosten in rekening te brengen.

10. Indien The Bloom room Hair boutique gegevens van de Consument nodig heeft voor de uitvoering van de Overeenkomst, vangt de levertijd aan nadat de Consument deze gegevens aan The Bloom room Hair boutique ter beschikking heeft gesteld.

11. The Bloom room Hair boutique is gerechtigd de zaken in gedeelten te leveren, tenzij partijen dit anders schriftelijk zijn overeengekomen of aan deellevering geen zelfstandige waarde toekomt. The Bloom room Hair boutique is bij levering in delen gerechtigd deze delen afzonderlijk te factureren.

Artikel 9. Eigendomsvoorbehoud en retentierecht

1. De bij The Bloom room Hair boutique aanwezige zaken en geleverde zaken en onderdelen blijven eigendom van The Bloom room Hair boutique totdat de Consument de gehele afgesproken prijs heeft betaald. Tot die tijd kan The Bloom room Hair boutique zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.

2. Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft The Bloom room Hair boutique het recht om de werkzaamheden op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeisers verzuim. Een verlate levering kan in dat geval niet aan The Bloom room Hair boutique worden tegengeworpen.

3. The Bloom room Hair boutique is niet bevoegd de onder zijn eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.

4. The Bloom room Hair boutique verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud aan de Consument geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis op eerste verzoek ter inzage te geven.

5. Indien zaken nog niet zijn geleverd, maar de overeengekomen vooruitbetaling of prijs niet conform afspraak is voldaan, heeft The Bloom room Hair boutique het recht van retentie. De zaak wordt dan niet geleverd totdat de Consument volledig en conform afspraak heeft betaald.

6. In geval van liquidatie, insolventie of surseance van betaling van de Consument zijn de (betaal) verplichtingen van de Consument onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 10. Conformiteit

1. The Bloom room Hair boutique staat ervoor in dat het Product voldoet aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

2. Indien een Product niet voldoet aan de Overeenkomst, zal The Bloom room Hair boutique kosteloos en binnen een redelijke termijn naar keuze van The Bloom room Hair boutique het Product herstellen of, bij het ontbreken van een Product of onderdelen daarvan, alsnog leveren. Als herstel niet mogelijk is of niet van The Bloom room Hair boutique gevergd kan worden, zal The Bloom room Hair boutique het Product vervangen.

3. Indien The Bloom room Hair boutique niet binnen een redelijke termijn het Product heeft hersteld is Consument bevoegd zich voor herstel tot een andere partij te wenden. The Bloom room Hair boutique zal de redelijke kosten die deze partij ten aanzien van het herstel heeft gemaakt vergoeden.

4. Een beroep op het niet voldoen van het Product aan de Overeenkomst is niet mogelijk: a) wanneer de Consument bij het sluiten van de Overeenkomst reeds bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met het gebrek, of wanneer de aard van het gekochte Product of aard van het gebrek zich hiertegen verzet; b) bij beschadiging door opzet of nalatigheid van Consument; c) bij normale slijtage; en/of d) bij beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing of – voorschriften.

Artikel 11. Garanties

1. Indien in de Overeenkomst garanties zijn opgenomen, geldt het hiernavolgende. The Bloom room Hair boutique garandeert dat het verkochte aan de Overeenkomst beantwoordt, dat het zonder gebreken zal functioneren en dat het geschikt is voor het gebruik dat de Consument voornemens is ervan te maken. Deze garantie geldt voor een periode van twee kalenderjaren na ontvangst van het verkochte door de Consument.

2. De bedoelde garantie strekt ertoe om tussen The Bloom room Hair boutique en de Consument een zodanige risicoverdeling tot stand te brengen dat de gevolgen van een inbreuk op een garantie steeds volledig voor rekening en risico van The Bloom room Hair boutique komen en dat The Bloom room Hair boutique zich ter zake een inbreuk op een garantie nooit kan beroepen op artikel 6:75 BW. Het bepaalde in de vorige zin geldt niet als de inbreuk bij de Consument bekend was of bekend had kunnen zijn door het verrichten van onderzoek.

3. De genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer – zonder toestemming – de Consument of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel geprobeerd hebben aan te brengen of het gekochte hebben gebruikt voor doeleinden waarvoor het niet bestemd is.

4. Indien de door The Bloom room Hair boutique verstrekte garantie betrekking heeft op een door een derde geproduceerde zaak is de garantie beperkt tot de garantie die door die producent wordt verstrekt.

Artikel 12. Verplichtingen van The Bloom room Hair boutique

1. The Bloom room Hair boutique voert de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed en zorgvuldig vakmanschap uit. Hierbij wordt gebruikgemaakt van deugdelijke materialen en Producten.

2. The Bloom room Hair boutique stelt de Consument op de hoogte van de aard en de omvang van de behandeling, de in redelijkheid te verwachten resultaten en de mogelijke risico’s verbonden aan de behandeling. The Bloom room Hair boutique vraagt de Consument om de juiste informatie die relevant dan wel noodzakelijk is om de Overeenkomst naar behoren uit te kunnen voeren.

3. The Bloom room Hair boutique wordt geacht te werken volgens haar beste kunnen en de geldende wet- en regelgeving, en verstrekt op basis hiervan adviezen en/of voert de Overeenkomst uit. Indien noodzakelijk, wordt de Consument geadviseerd om voor (aanvullende) behandelingen of beoordeling een andere discipline te consulteren.

4. The Bloom room Hair boutique heeft het recht om werkzaamheden te laten verrichten door derden.

5. De uitvoering van een behandeling geschiedt in onderling overleg en na (schriftelijk) akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot en/of aanbetaling.

6. Het is de verantwoordelijkheid van de Consument dat The Bloom room Hair boutique tijdig kan beginnen aan de Opdracht.

Artikel 13. Aansprakelijkheid

1. Door Opdracht te geven aan, een Product te bestellen bij en/of gebruik te maken van de diensten van The Bloom room Hair boutique erkent de Consument dat The Bloom room Hair boutique steeds inspanningsverplichtingen heeft, geen resultaat verplichtingen.

2. The Bloom room Hair boutique zal zich naar beste kunnen inspannen om het beoogde resultaat te bereiken. The Bloom room Hair boutique kan nooit garanderen dat het beoogde resultaat daadwerkelijk wordt bereikt en is niet aansprakelijk voor het niet of niet-volledig bereiken van het beoogde resultaat en evenmin voor schade die zou kunnen ontstaan als gevolg van een behandeling, tenzij komt vast te staan dat de schade aan haar opzet of grove schuld is te wijten.

3. The Bloom room Hair boutique is nimmer aansprakelijke voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en/of schade aan derden.

4. Voor het geval The Bloom room Hair boutique aansprakelijk wordt bevonden voor enige door de Consument geleden schade wordt de schadevergoeding beperkt tot het bedrag dat The Bloom room Hair boutique voor de betreffende levering van Producten of diensten aan de Consument in rekening heeft gebracht.

5. Bij de aanwezigheid van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is de aansprakelijkheid van The Bloom room Hair boutique beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval uit hoofde van de gesloten bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.

6. Elk recht op schadevergoeding vervalt in ieder geval voor zover de Consument niet direct na het ontstaan van de schade maatregelen heeft genomen om de schade te beperken respectievelijk meer of andere schade te voorkomen, alsmede The Bloom room Hair boutique betreffende de ontstane schade niet, zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk, schriftelijk op de hoogte heeft gesteld van de ontstane schade en/of van alle relevante informatie met betrekking tot de ontstane schade.

7. The Bloom room Hair boutique is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat de Consument onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft verstrekt. The Bloom room Hair boutique is niet aansprakelijk als het gewenste resultaat niet haalbaar blijkt te zijn.

8. De Consument is tegenover The Bloom room Hair boutique aansprakelijk voor door The Bloom room Hair boutique geleden schade die door een aan de Consument toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt.

9. The Bloom room Hair boutique bedingt alle wettelijke en contractuele verweermiddelen, welke zij ter afwering van haar eigen aansprakelijkheid jegens de Consument kan inroepen, mede ten behoeve van haar medewerkers en eventuele derden voor wier gedragingen zij ingevolge de wet aansprakelijk zou zijn.

Artikel 14. Verplichtingen van de Consument

1. De Consument dient The Bloom room Hair boutique voor het aangaan van de Overeenkomst op de hoogte te stellen van eventuele specifieke wensen.

2. De Consument heeft de plicht alle relevante en/of noodzakelijke informatie te verstrekken aan The Bloom room Hair boutique, die The Bloom room Hair boutique voor een goede uitvoering van de Overeenkomst nodig heeft, waaronder, doch niet uitsluitend, informatie met betrekking tot oude (haar)behandelingen waarin zwarte verf dan wel zwarte henna is aangebracht door de Consument zelf en/of een (andere) kapper.

3. The Bloom room Hair boutique heeft het recht het volledige (restant)bedrag van de behandeling in rekening te brengen bij de Consument, indien blijkt dat de Consument The Bloom room Hair boutique niet en/of niet voldoende en/of niet tijdig op de hoogte heeft gesteld van de relevante en/of noodzakelijke informatie zoals vermeld in artikel 5 lid 2 van deze Algemene Voorwaarden.

4. De Consument dient zich in de salon(s) volgens de algemeen aanvaardbare normen te gedragen.

5. De Consument is verplicht alle gegevens en bescheiden, die The Bloom room Hair boutique meent nodig te hebben voor het correct uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig en in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen aan The Bloom room Hair boutique.

6. De Consument staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan The Bloom room Hair boutique ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de Overeenkomst niet anders voortvloeit.

7. Indien en voor zover de Consument dit verzoekt, retourneert The Bloom room Hair boutique de betreffende bescheiden.

8. Stelt de Consument niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door The Bloom room Hair boutique verlangde informatie, gegevens en bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de Overeenkomst hierdoor vertraging op en/of wordt het resultaat van de behandeling hierdoor (nadelig) beïnvloed, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en eventuele toeslagen voor rekening van de Consument, staat The Bloom room Hair boutique niet in voor het resultaat van de behandeling en vervalt enige recht op garantie van de Consument.

9. The Bloom room Hair boutique heeft het recht de Overeenkomst met de Consument te ontbinden, indien de Consument zijn/haar verplichtingen uit de Overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien The Bloom room Hair boutique kennis heeft genomen van omstandigheden die haar goede grond geven om te vrezen dat de Consument zijn/haar verplichtingen niet behoorlijk zal (kunnen) nakomen.

10. The Bloom room Hair boutique kan zich, binnen wettelijke kaders, op de hoogte stellen of de Consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst. Indien The Bloom room Hair boutique op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd gemotiveerd een bestelling, aanvraag en of Opdracht te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

11. The Bloom room Hair boutique behoudt het recht een Consument te weigeren en/of de Overeenkomst te ontbinden indien zij van mening is niet aan de verwachtingen van de Consument te kunnen voldoen, waaronder, doch niet uitsluitend, in gevallen waarin blijkt dat de Consument reeds zijn/haar haar heeft behandeld dan wel laten behandelen met zwarte verf en/of zwarte henna.

Artikel 15. Annuleringsvoorwaarden

1. De Consument dient bij verhindering dan wel wijziging van de behandeling de afspraak zo spoedig mogelijk te annuleren of te wijzigen, maar in ieder geval uiterlijk 48 uur vooraf aan de afspraak.

2. Wanneer de Consument de afspraak niet uiterlijk 48 uur voor de afspraak annuleert of wijzigt, vervalt het recht van de Consument op restitutie van de aanbetaling en behoudt The Bloom room Hair boutique het recht om het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de Consument in rekening brengen. Tevens behoudt The Bloom room Hair boutique het recht de afgesproken behandeling en toekomstige behandelingen van de Consument te weigeren.

3. De Consument mag maximaal 15 minuten te laat komen voor een behandeling. Indien de Consument tussen 15 en 30 minuten te laat komt voor de afspraak, behoudt The Bloom room Hair boutique het recht een toeslag van €25,- in rekening te brengen. Indien de Consument meer dan 30 minuten te laat komt voor de afspraak, vervalt de afspraak en daarmee ook het recht van de Consument op restitutie van de aanbetaling en behoudt The Bloom room Hair boutique het recht om toekomstige behandelingen van de Consument te weigeren.

4. In geval de Consument wegens overmacht verhinderd is de gemaakte afspraak na te komen, vervalt het recht van de Consument op restitutie van de aanbetaling. The Bloom room Hair boutique kan in dit geval geen (extra) kosten in rekening brengen.

5. De annuleringsvoorwaarden, voor zover van toepassing, worden kenbaar gemaakt aan de Consument voordat de Overeenkomst tot stand komt.

Artikel 16. Eigen verantwoording en eigen risico

1. Alle Opdrachten van de Consument die aan The Bloom room Hair boutique worden verstrekt en/of het gebruikmaken van de diensten en/of Producten van The Bloom room Hair boutique vallen onder eigen verantwoording en voor eigen risico van de Consument.

2. Door Opdracht te geven aan The Bloom room Hair boutique tot het uitvoeren van een (haar)behandeling en/of andere cosmetische behandelingen en/of gebruik te maken van de diensten en/of Producten van The Bloom room Hair boutique, verklaart de Consument bekend te zijn met alle mogelijke gevolgen van de behandeling en/of gebruik van de Producten, waaronder begrepen medische gevolgen.

3. Door Opdracht te geven aan The Bloom room Hair boutique tot het uitvoeren van een (haar)behandeling en/of andere cosmetische behandelingen en/of gebruik te maken van de diensten en/of Producten van The Bloom room Hair boutique, verklaart de Consument tevens dat hij/zij in goede gezondheid verkeert. Omstandigheden bij de Consument die het resultaat van de behandeling kunnen beïnvloeden of die kunnen leiden tot voor de Consument ongewenste nevenverschijnselen, dient de Consument vooraf aan te geven. Hierbij valt onder meer te denken aan medicijngebruik, allergieën en/of bestraling, het gebruik van ‘doe-hetzelf-producten’ en/of experimenten met het eigen haar.

Artikel 17. Herroepingsrecht

1. Consument heeft het recht om gedurende 14 dagen na ontvangst van het Product de Overeenkomst te ontbinden, zonder opgaaf van reden, tenzij één van de uitzonderingen in artikel 6:230p BW van toepassing is. De kosten van retourzending komen voor rekening van The Bloom room Hair boutique. Indien de Consument gebruikmaakt van zijn Herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het herroepingsformulier of op andere ondubbelzinnige wijze aan The Bloom room Hair boutique. The Bloom room Hair boutique is gehouden het herroepingsformulier terstond, na de vraag van Consument, aan Consument ter beschikking te stellen.

2. Er bestaat geen Herroepingsrecht wanneer het Product (volgens specificaties) op maat is gemaakt.

3. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de Consument, of een vooraf door de Consument aangewezen en aan The Bloom room Hair boutique bekendgemaakte derde, die niet de vervoerder is, het Product heeft ontvangen of: a) Als de Consument in eenzelfde bestelling meerdere Producten heeft besteld: de dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen en aan The Bloom room Hair boutique bekendgemaakte derde, het laatste Product heeft ontvangen. The Bloom room Hair boutique mag, mits hij de Consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere Producten met verschillende levertijden weigeren; b) Als de levering van een Product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen en aan The Bloom room Hair boutique bekendgemaakte derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen; of c) Bij Overeenkomsten voor regelmatige levering van Producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste Product heeft ontvangen.

4. In geval van ontbinding van de Overeenkomst is de Consument verplicht het geleverde Product dat de Consument niet wil zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de in lid 1 vermelde melding terug te sturen. De Consument heeft de terugzendtijd in elk geval in acht genomen indien hij het Product terugzendt voordat de bedenktijd is verlopen.

5. Tijdens de bedenktijd zal de Consument zorgvuldig omgaan met het Product en de verpakking. Hij zal het Product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het Product wenst te behouden. Het uitgangspunt hierbij is dat de Consument het Product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

6. Indien de Consument van zijn Herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het ongebruikte en onbeschadigde Product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele verzendverpakking aan The Bloom room Hair boutique retourneren, conform de door The Bloom room Hair boutique verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

7. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het Herroepingsrecht ligt bij de Consument.

8. Indien The Bloom room Hair boutique de melding van herroeping door de Consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

9. In geval van ontbinding zal The Bloom room Hair boutique het door de Consument op grond van de Overeenkomst reeds betaalde binnen 14 dagen na ontvangst van de verklaring tot ontbinding terugbetalen. The Bloom room Hair boutique is gerechtigd de waardevermindering van het Product in mindering te brengen op de terug te betalen bedragen, voor zover die waardevermindering het gevolg is van gebruik door de Consument dat verder gaat dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van het Product vast te stellen.

10. Tenzij The Bloom room Hair boutique aanbiedt het Product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het Product heeft ontvangen of tot de Consument aantoont dat hij het Product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

11. Als de Consument voor een andere wijze van verzending dan de standaard verzendwijze heeft gekozen, worden slechts de kosten voor de standaardverzending voor The Bloom room Hair boutique terugbetaald.

12. The Bloom room Hair boutique gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de Consument heeft gebruikt, tenzij de Consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de Consument.

Artikel 18. Onderzoek, reclames

1. Koper is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, maar in ieder geval binnen zo kort mogelijke termijn te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort de Consument te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen partijen zijn overeengekomen, althans dat kwaliteit en kwantiteit voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels)verkeer gelden.

2. Reclames met betrekking tot beschadigingen, tekorten of verlies van geleverde goederen moeten binnen 14 dagen na de dag van aflevering van de goederen door de Consument schriftelijk bij The Bloom room Hair boutique worden ingediend.

3. Bij gegronde verklaring van de klacht binnen de gestelde termijn heeft The Bloom room Hair boutique het recht om óf te herstellen, óf opnieuw te leveren, óf om van levering af te zien en de Consument een creditnota te sturen voor dat deel van de koopprijs.

4. Geringe en/of in de branche gebruikelijke afwijkingen en verschil in kwaliteit, aantal, maat of afwerking kunnen niet aan The Bloom room Hair boutique worden tegengeworpen.

5. Klachten met betrekking tot een bepaald Product hebben geen invloed op andere Producten dan wel onderdelen behorende bij diezelfde Overeenkomst.

6. Na het verwerken van de goederen bij de Consument worden geen reclames meer geaccepteerd.

Artikel 19. Klachtplicht

1. De Consument is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden dan wel geleverde Producten direct schriftelijk dan wel elektronisch te melden aan The Bloom room Hair boutique. De klacht dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort koming te bevatten, zodat The Bloom room Hair boutique in staat is hierop adequaat te reageren. De Consument dient een klacht binnen 5 werkdagen na de (haar)behandeling en/of levering van het Product kenbaar te maken aan The Bloom room Hair boutique.

2. The Bloom room Hair boutique moet binnen 5 werkdagen reageren op de klacht, en eventuele tekortkomingen zo mogelijk herstellen binnen een redelijke termijn.

3. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat The Bloom room Hair boutique gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan initieel zijn overeengekomen.

4. The Bloom room Hair boutique biedt een garantie van 5 werkdagen voor een behandeling. De Consument heeft recht op een correctie zonder bijkomstige kosten, indien hij/zij de klacht binnen 5 werkdagen meldt. The Bloom room Hair boutique dient de klacht gegrond te verklaren. Indien de Consument een andere oplossing wil dan een correctie, dient de Consument dit schriftelijk dan wel elektronisch bekend te maken aan The Bloom room Hair boutique.

5. Als de klachtenprocedure niet tot een voor beide partijen aanvaardbare oplossing leidt, ontstaat een geschil dat kan worden voorgelegd aan allereerst een mediator en/of vervolgens de bevoegde rechter zoals bepaald in art. 14.

6. Dit artikel is uitsluitend van toepassing op klachten met betrekking tot behandelingen en/of Producten ten aanzien van het hoofdhaar. De regeling van schade aan lichaam, kleding of anderszins, wordt niet door dit reglement beheerst, maar valt onder de normale aansprakelijkheidsregels en andere wettelijke bepalingen.

Artikel 20. Promotiemateriaal

1. Zowel voor, tijdens als na de behandeling(en) worden er, door en/of in opdracht van The Bloom room Hair boutique, foto’s en/of video’s gemaakt van de behandeling en het resultaat.

2. De foto’s en/of video’s zullen uitsluitend worden gebruikt voor promotiedoeleinden.

3. De Consument geeft hierbij toestemming aan The Bloom room Hair boutique deze foto’s en/of video’s te maken en/of te gebruiken voor de website en/of social media van The Bloom room Hair boutique.

4. Indien de Consument niet wenst dat er foto’s en/of video’s worden gemaakt en/of worden geplaatst op de website en/of social media van The Bloom room Hair boutique, dient de Consument dit uitdrukkelijk en schriftelijk te melden bij The Bloom room Hair boutique voor aanvang van de behandeling.

Artikel 21. Wijziging van de Overeenkomst

1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de Opdracht noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden en/of de te leveren Producten te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de Overeenkomst dienovereenkomstig aan.

2. Indien partijen overeenkomen dat de Overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. The Bloom room Hair boutique stelt de Consument hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.

3. Indien de wijziging van of aanvulling op de Overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, licht The Bloom room Hair boutique de Consument hierover zo spoedig mogelijk schriftelijk in.

4. Indien partijen een vaste prijs zijn overeengekomen, geeft The Bloom room Hair boutique daarbij aan in hoeverre de wijziging of aanvulling van de Overeenkomst een overschrijding van deze prijs tot gevolg heeft.

Artikel 22. Overmacht

1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van The Bloom room Hair boutique in de nakoming van enige verplichting jegens de Consument niet aan The Bloom room Hair boutique kan worden toegerekend in geval van een van de wil van The Bloom room Hair boutique onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen jegens de Consument geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van The Bloom room Hair boutique kan worden verlangd. Onder overmacht verstaan partijen in ieder geval iedere omstandigheid waarmee The Bloom room Hair boutique ten tijde van het aangaan van de Overeenkomst geen rekening kon houden en ten gevolge waarvan de normale uitvoering van de Overeenkomst redelijkerwijs niet door de Consument kan worden verlangd zoals bijvoorbeeld ziekte, wanprestaties van toeleveranciers of andere derden, computervirussen, slechte weersomstandigheden, werkonderbrekingen, oorlog of oorlogsgevaar, burgeroorlog en oproer, molest, sabotage, terrorisme, energiestoring, overstroming, aardbeving, brand, bedrijfsbezetting, werkstakingen, werklieden uitsluiting, gewijzigde overheidsmaatregelen, transportmoeilijkheden, en andere storingen in het bedrijf van The Bloom room Hair boutique.

2. Voorts verstaan partijen onder overmacht de omstandigheid dat toeleveringsbedrijven waarvan The Bloom room Hair boutique afhankelijk is voor de uitvoering van de Overeenkomst, niet aan de contractuele verplichtingen jegens The Bloom room Hair boutique voldoen, tenzij zulks aan The Bloom room Hair boutique te verwijten is.

3. Indien zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan The Bloom room Hair boutique niet aan zijn verplichtingen jegens de Consument kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang The Bloom room Hair boutique niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.

4. The Bloom room Hair boutique is in het geval als bedoeld in het tweede lid van dit artikel niet gehouden tot vergoeding van enige schade en/of tot restitutie van de aanbetaling, ook niet als The Bloom room Hair boutique als gevolg van de overmachtstoestand enig voordeel geniet.

5. Ingeval de overmacht langer dan drie maanden voortduurt, heeft de Consument het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. Ontbinding kan alleen via een aangetekende brief.

Artikel 23. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

1. Op deze Algemene Voorwaarden, alsmede op alle Overeenkomsten waarop de Algemene Voorwaarden van toepassing zijn of mede van toepassing zijn is het Nederlands recht van toepassing.

2. Wanneer in een gerechtelijke procedure één of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden als onredelijk bezwarend worden aangemerkt, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.

3. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar The Bloom room Hair boutique is gevestigd/praktijk houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft en/of indien The Bloom room Hair boutique als eisende of verzoekende partij uitdrukkelijk kiest voor de bevoegde rechter van de woonplaats van de Consument.

4. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.

Artikel 24. Conversie

1. Indien en voor zover op grond van de redelijkheid en billijkheid of het onredelijk bezwarende karakter op enige bepaling in deze Algemene Voorwaarden geen beroep kan worden gedaan, komt aan die bepaling qua inhoud en strekking een zoveel mogelijk overeenkomstige betekenis toe, zodat daarop wel een beroep kan worden gedaan.

2. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de Overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

3. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

4. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.